Zwiedzamy Poznań
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 694
W dniu 08.10.2019r. w ramach realizacji projektu pt. „Dotknąć, poznać, zrozumieć - podniesienie, jakości nauczania poprzez wykorzystanie metody eksperymentu oraz technologii TIK w Szkole Podstawowej nr 5 w Wałczu” uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wycieczce do Poznania.
W mieście tym odwiedzili Muzeum Narodowe, gdzie uczestniczyli w warsztatach „Fałszerze dzieł sztuki” - zajęcia o oryginale, kopii, reprodukcji i replice. Spotkanie wzbogacono o „historie z dreszczykiem” – czyli opowieści o dwóch muzealnych kradzieżach. W galerii było też do wykonania szereg zadań aktywizujących.
Kolejnym miejscem był Poznański Park Technologiczno - Naukowy – Laboratorium Wyobraźni. Tutaj uczestnicy wycieczki odwiedzili Czerwoną Wystawę. Wzięli udział w interaktywnej ekspozycji czasowej. W pierwszej z nich, uczniowie samodzielnie poznali zjawiska z różnych dziedzin naukowych, takich jak: hydrostatyka i hydrodynamika, ciśnienie, elektryczność, magnetyzm itp.
W drugiej części nasze dzieci skorzystały z dwóch stanowisk multimedialnych, jedno z nich prezentowało zagadnienia z biologii takie jak badanie wieku i gatunków drzew czy fauny i flory pod powierzchnią ziemi, drugie z fizyki, obrazowało działanie akceleratora jonów węglowych, wykorzystywanego w badaniach wieku próbek organicznych metodą węgla C14.
Trzecia część to tak zwana „ciemnia”, która pozwalała na obserwację zjawisk z dziedziny fizyki, a szczególnie zjawisk związanych ze światłem, takich jak obserwacja obrazu z wnętrza aparatu fotograficznego, badanie biegu promieni odbitych od lusterek oraz przechodzących przez soczewki, badanie przebiegu promieni przy przejściu przez pryzmat, nakładanie obrazów w lustrze fenickim oraz obserwacja barw.
Kolejną atrakcją był udział w nieprzeciętnie wyposażonym laboratorium, w którym prowadzono zajęcia z dziedziny biologii – ekologii.
Zajęcia prowadzone były pod okiem eksperta Pana Tomasza, który w bardzo obrazowy sposób pokazał, od czego zależy byt człowieka na planecie.
Dużo entuzjazmu w naszych uczniach wzbudziła interaktywna ścianka, która pozwalała na kontrolowanie gry komputerowej za pomocą zwykłej piłeczki. Knoocker to świetna zabawa zarówno dla dzieci jak i starszych graczy. Zasada grania jest prosta – trzeba trafiać piłką w elementy gry komputerowej wyświetlonej na interaktywnej ściance. Przy okazji zabawy uczestnicy poznali podstawowe zasady akustyki i ćwiczyli umiejętność pracy i współpracy w ciszy.
Opracowała: Marta Kałamaja